Як перевірити пускове реле холодильника? Підібрати пускове реле для інверторного холодильника-схема підключення - 1
Пн - Нд 8.00 - 21.00
Як перевірити пускове реле холодильника? Підібрати пускове реле для інверторного холодильника-схема підключення - 2
Джона Маккейна, 38б
Милославська, 4а

Як перевірити пускове реле холодильника?

382
Як перевірити пускове реле холодильника?

Для створення робочого тиску в контурі в рефрижераторах використовують мотор-компресорні блоки, що поєднують однофазний електродвигун і механічний компресор. Електромотор має дві окремі обмотки: пускову та робочу. Це пов'язано з тим, що при запуску двигуну необхідно значно більше енергії, ніж у процесі роботи і, при підключенні одночасно обох обмоток, його потужність зростає і він легко долає сили тертя обладнання, що зупинилося. Після запуску стартова обмотка відключається і двигун компресорного вузла працює в більш щадному режимі. Роль керуючого елемента, що комутує обмотки двигуна, виконує пускозахисне реле холодильника. У ньому об'єднано систему запуску електромотора та термопластину, що захищає компресор холодильника від перегріву. Якщо через якусь причину струм через цю пластину збільшується, вона нагрівається і розмикає ланцюг живлення компресора.

Реле компрессора

Як перевірити реле холодильника

У сучасних рефрижераторах виробники можуть встановлювати два типи пускозахисної арматури: з урахуванням індукційної котушки чи позистора. Тому перед тим як перевірити пускове реле холодильника, необхідно з'ясувати, який механізм запуску електродвигуна встановлений у вашій моделі. Виконавчі механізми обох типів релейних модулів практично не відрізняються: при замиканні контактів на пускову обмотку подається напруга, а після відпускання якоря реле – обмотка знеструмлюється та не бере участі в роботі електродвигуна. Термоконтакт є біметалевою пружиною, яка утримує контакт ланцюга електродвигуна замкнутим. При збільшенні струму вона нагрівається, деформується і контакт розмикається, запобігаючи виходу з ладу важливих компонентів холодильника.

Як перевірити справність реле індукційного типу

Котушка електромагнітного реле послідовно включена в ланцюг робочої обмотки електродвигуна. При подачі напруги на електродвигун струм у ланцюгу різко зростає і пускове реле компресора спрацьовує, підключаючи додаткову обмотку і збільшуючи крутний момент. Електромотор запускається і, після входження в режим, струм його ланцюга зменшується. Його величини недостатньо для утримання якоря електромагнітного реле та його контакти під впливом пружини розмикаються, відключаючи пускову обмотку.

Якщо після включення напруги електродвигун не подає ознак життя, а пускове реле компресора холодильника не спрацьовує, необхідно перевірити цілісність ланцюга живлення електромотора. Винуватцем проблеми, крім порушення контактів і цілісності проводів, може стати обрив обмоток мотор-компресорного блоку, несправність котушки електромагнітного реле або спрацювання термозахисту. Крім цього, реле може не спрацьовувати через порушення орієнтації та "механічного" блокування якоря (модуль повинен встановлюватися намальованою на корпусі стрілкою вгору). У випадках, коли пускове реле для холодильника "клацає", але компресорний вузол не запускається - найімовірніше несправний сам компресор.

Щоб перевірити реле в холодильнику:

  • знеструмлюють рефрижератор, витягнувши вилку шнура з електророзетки;
  • розбирають корпус;
  • витягують соленоїд;
  • візуально перевіряють цілісність всіх елементів та стан контактів. При необхідності їх зачищають наждачкою.

Реле в холодильнике

 

Як перевірити пускозахисне реле холодильника на позисторі

Електромеханічні моделі пускозахисних модулів рефрижераторів не відрізняються високою надійністю. І, найчастіше, мотор-компресор не запускається через підгорання або порушення провідності контактів реле. Тому в сучасних рефрижераторах виробники встановлюють безконтактні пускозахисне реле, в яких для включення/вимкнення пускової обмотки використовуються властивості позистора збільшувати опір при нагріванні.

Позистор встановлюється послідовно у ланцюг пускової обмотки. У момент подачі напруги на мотор-компресорний блок температура позистора не відрізняється від кімнатної. При цьому він має мінімальний електричний опір і струм безперешкодно подається на стартову обмотку електродвигуна. Збільшений через позистор струм нагріває його, і вже за кілька секунд опір терморезистора збільшується настільки, що струм через пускову обмотку не проходить. Працюючи мотор-компрессорного блоку він залишається гарячим, що дає охолонути термистору. Після відключення компресора позистор остигає разом з ним, готуючи ланцюг запуску до наступного циклу.

Перевірити справність позистора можна як тестером або мультиметром, так і зібравши на базі реле нескладну тестову схему;

  • на клеми "нульового" та "фазного" дроти на вході пристрою приєднують шнур з електровилкою;
  • на вихід, до клем пускової обмотки, включається звичайна лампа розжарювання стоватної потужності;
  • вилку включають електророзетку;
  • якщо пристрій справний, лампа повинна загорітися і через 20-40 секунд згаснути. Тривалий час світіння пов'язано з тим, що струм при включенні обмотки значно більше, і там позистор "закриється" вже через пару секунд.

Перевірку слід проводити акуратно, враховуючи небезпеку електроструму. Якщо ви не маєте досвіду поводження з електрокомпонентами, звертайтесь до нас. Наш сервісцентр виконує ремонт холодильників у Києві та передмістях. Вам не доведеться везти агрегат до майстерні – всі роботи ми виконуємо вдома.

Перевірка пускового реле мультиметром

Послідовність та методика перевірки залежить від того, за яким принципом працює реле на холодильник. Але перед тим як перевірити реле холодильника, незалежно від варіанту виконання механізму, рефрижератор потрібно знеструмити. Розглянемо послідовність перевірки пуско-захисних модулів різних типів. Перед тим, як перевірити позистор мультиметром, необхідно вимкнути всі зовнішні ланцюги. Також можна витягти терморезистор із пружних контактів. Після цього необхідно виміряти опір позистора. При кімнатній температурі воно має 10-20 Ом. Після нагрівання воно різко збільшується до нескінченності. У реле індукційного типу тестером вимірюють опір обмотки соленоїда. Зазвичай воно становить кілька Ом.

Якщо під час перевірки мультиметром та зовнішньому огляді неполадок пускозахисному модулі не виявилося, перевірте опір пускової та робочої обмоток. Також потрібно переконатися, що термозахист у модулі знаходиться у замкнутому положенні. Для цього потрібно скористатися мультиметром.

Коментарі ()

    Зв'яжіться з нами !
    0,1164 s
    61
    cache

    Відвідуючи цей сайт, ви дозволяєте нам, для його повноцінного функціонування, збирати ваші метадані