Витік фреону з настінного кондиціонера | Як знайти витік у побутовому кондиціонері та усунути неполадки - 1
Пн - Нд 8.00 - 21.00
Витік фреону з настінного кондиціонера | Як знайти витік у побутовому кондиціонері та усунути неполадки - 2
Джона Маккейна, 38б
Милославська, 4а

Витік фреону з кондиціонера. Як перевірити?

142
Витік фреону з кондиціонера. Як перевірити?

У більшості моделей кліматичної техніки для охолодження повітря в приміщенні використовується той же принцип, що і в побутових та професійних рефрижераторах. Він базується на властивості речовин, за певних умов, змінювати свій агрегатний стан з рідкого на газоподібне, відбираючи при цьому тепло і навпаки – при перетворенні з газу на рідину віддавати його в навколишнє середовище. Не для всіх речовин легко створити необхідні для фазових перетворень умови, тому в кліматичній техніці застосовують їхню обмежену кількість. Найчастіше це фреон – фторсодержащее речовина, створене з урахуванням метану та етану. Холодоагент для кондиціонера циркулює в замкнутому контурі, де під впливом надлишкового тиску і температури по черзі створюються ті чи інші умови. Крім своїх корисних властивостей, ця речовина характеризується високою летючістю і легко може "залишити" контур навіть через невелику тріщину. Оскільки в стані газу фреон не бачимо і не має запаху, цей процес проходить найчастіше непомітно для користувача. При цьому спліт-система поступово знижує свою ефективність та згодом перестає працювати зовсім. У таких випадках всі рекомендації, як настроїти кондиціонер, не допомагають і без допомоги спеціаліста сервісцентру не обійтися.

Поиск утечки фреона

Витік фреону з кондиціонера

Першою ознакою того, що витікає фреон з кондиціонера в авто або з контуру спліт системи, вважається зниження ефективності охолодження. Повітря з-під жалюзі надходить все тепліше, а моторкомпресорний блок (у стаціонарних кондиціонерах) працює дедалі довше. Якщо терміново не вжити жодних заходів, то можуть виникнути і "дорожчі" поломки. Насамперед це:

  • перегрів компонентів кондиціонера та вихід з ладу ще справних вузлів;
  • попадання всередину контуру повітря або вологи, яка при взаємодії з холодоагентом утворює кислоту, здатну "роз'їдати" елементи системи;
  • разом з холодоагентом із системи “відходить” та масло, яке разом із фреоном циркулює по контуру та змащує механічні деталі компресора. При його нестачі змащення елементів, що труться, припинитися, що може призвести до заклинювання.

Причини зменшення кількості холодоагенту в контурі найчастіше є:

  • природний витік (навіть із цілком герметичного контуру за рік може випаруватися до 5% фреону);
  • неякісний монтаж (слабко затягнуті запірні гайки або використані дешеві комплектуючі, неправильне вальцювання кінців трубопроводу або погане паяння з'єднань);
  • механічні пошкодження (найчастіше це відноситься до автокондиціонерів, але іноді через постійну вібрацію може розгерметизуватися контур і стаціонарного кондиціонера. У трубопроводах і капілярній частині з'являються мікротріщини, через які проникає газ);
  • неисправность резинового уплотнителя клапана Шрадера;
  • некваліфіковане втручання у систему. (зазвичай таким пошкодженням передує самостійне чищення кондиціонерів або некваліфіковане обслуговування).

Про те, за якими ознаками, крім зниження ефективності, визначається витік фреону з кондиціонера авто або спліт-системи і як знайти місце розгерметизації контуру і йтиметься у цій невеликій статті.

Заправка кондиционера

Ознаки витоку фреону

У моделі кліматичної техніки з вбудованим функціоналом самодіагностики, контроль за рівнем холодоагенту проводиться постійно системою. І, при зниженні кількості речовини в контурі, прилад відключається і на табло виводиться відповідне сервісне повідомлення (у вигляді коду помилки або певної комбінації індикаторів, що миготять і не горять, на панелі кімнатного блоку). Завдяки цьому користувач отримує своєчасний сигнал про проблему. Але такою функцією забезпечені не всі кондиціонери і те, що стався витік холодоагенту в кондиціонері, судять тільки за зовнішніми ознаками:

  • навіть виставлена на максимальну потужність спліт-система не може охолодити повітря усередині приміщення. При цьому компресорний модуль працює практично безперервно;
  • у місці приєднання фреонопроводів до зовнішнього модуля утворюється наледь;
  • відчувається реальний перегрів вузлів кондиціонера (зі слабким запахом гару при включенні);
  • потемніння мотор-компресорного вузла;
  • поява патьоків маслянистої рідини в місцях з'єднань або в місці передбачуваної розгерметизації;
  • спрацювання термічного захисту через деякий час після увімкнення.

При цьому слід враховувати, що такі ж ознаки можуть бути при пошкодженні інших вузлів кліматичної установки і точний "діагноз" зможуть поставити лише фахівці сервісцентру, після детальної діагностики.

Схема работы кондиционера

Як знайти протікання кондиціонера

Оскільки візуально виявити недолік на теплообмінниках, трубопроводах або інших елементах контуру навряд чи вдасться, фахівці використовують більш витончені методи пошуку місця розгерметизації. Розглянемо лише деякі способи, як знайти витік фреону у спліт системі.

  1. Перевіривши герметичність системи під вищим, ніж робоче тиском. Для цього контур закачують азот і доводять його тиск до допустимого максимуму. Далі залишають контур під цим тиском на деякий час. Після цього порівнюють початкове значення з кінцевим. Якщо газ виходить – є витік кондиціонера і необхідно шукати місце течі.
  2. Занурення частини контуру у воду. Цей метод застосовується тільки у випадках, коли є можливість від'єднати частину контуру, в якій, ймовірно, відбувається витік фреону кондиціонера. Для цього від'єднану ділянку заповнюють азотом, герметизують та занурюють під воду. Якщо є тріщина, через яку виплив фреон - біля неї почнуть накопичуватися бульбашки.
  3. Обробка підозрілих ділянок контуру мильним розчином. Цей стародавній метод досі залишається одним із найбезпечніших та найефективніших методів виявлення місць течі будь-яких газів, включаючи фреон. Для цього передбачувану ділянку, на якій кондиціонер пропускає фреон, обробляють розчином мила або будь-якого іншого піючого миючого засобу. У місці течі з'являться бульбашки. Однак такий спосіб стає неефективним, якщо із системи газ випарувався повністю.
  4. Додавання до робочої суміші холодоагенту ультрафіолетового барвника. Цим методом тривалий час діагностувалося лише витік фреону з автокондиціонера. Сьогодні цей метод став універсальним і застосовується для всіх типів кліматичної техніки. Його головна перевага – простота. Для пошуку місця витоку в контур закачують спеціальну речовину, яка сумісна з усіма типами холодоагентів і не змінює їх властивостей. Після проходження холодоагентом кількох циклів, уважно оглядають усі елементи фреонопроводу ультрафіолетовою лампою або іншим джерелом УФ-випромінювання.
  5. Обстеження елементів контуру спеціальним течешукачем. Цей метод найпростіший, але прилад коштує досить дорого і може працювати не з усіма типами холодоагентів.

Як перевірити рівень фреону в кондиціонері

Якщо в автомобільних кліматичних системах перевірити, чи є фреон у кондиціонерах можна візуально, зазирнувши у спеціальне віконце, то в стаціонарних спліт-системах без спеціальних приладів визначити це неможливо. Про наявність/відсутність холодоагенту можна судити з надмірного тиску у фреонопроводі. Для перевірки потрібно швидко натиснути на ніпель біля гайок зовнішнього модуля. Звідти має почутись характерне шипіння. Щоправда, таким способом дізнатися скільки в систему закачаного газу не вдасться. Тому для повної діагностики доведеться користуватися послугами сервісцентру.

Коментарі ()

    Зв'яжіться з нами !
    0,0781 s
    cache
    58